Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu
În urmă cu 47 de ani, la 25 noiembrie 1972, inventatorul român Henri Coandă, care a marcat istoria omenirii cu semnificative și valoroase contribuții menite să aducă evoluție și progres, devenea el însuși, prin trecerea în neființă, istorie. Personalitatea sa cuprinzătoare, spiritul inovativ, generozitatea creatoare sunt doar câteva dintre reperele în jurul cărora și-a croit viața. Henri Coandă este inventatorul avionului cu reacție, omul care a revoluționat felul în care omenirea a ajuns să călătorească. Și la fel de cunoscut în lumea întreagă este ”efectul Coandă”, contribuție ce a revoluționat mecanica fluidelor.
Fiind preocupat de tânăr de probleme de aeronautică, realizează, de-a lungul anilor, în țară și în străinatate, numeroase invenții si prototipuri, studiind intens acest domeniu. A construit modele de rachete (1906), machetă de avion cu motor, rachetă cu combustibil solid, planoare, a studiat fenomenele aerodinamice din jurul aripilor (pe un stand original construit cu ajutorul lui Gustave Eiffel și Paul Painleve și montat pe o locomotivă de exploatare); construiește primul avion bimotor în 1911, avioane militare (Anglia, 1911-1914), aparate de ochire pentru avioane (1911), tun fără recul, rezervoare și cisterne de beton pentru combustibili, case prefabricate, instalații pentru desalinizarea apei de mare, aerodina lenticulară. A avut peste 250 de brevete de invenție. Dintre invențiile sale, 33 se bazează pe cercetări fundamentale originale, ceea ce îi conferă ilustrului inventator român o mare autoritate științifică.
Cel mai mare aeroport din România– Aeroportul Internațional Hneri Coandă București – îi poartă cu onoare numele.